FANDOM

Damensaya
Płeć Kobieta
Wiek brak
Rasa Android, Neuronowa Sztuczna Inteligencja
Pochodzenie Terra
Pokrewieństwa Viego Insyendar (twórca, członek zespołu)
Kaylin Cemineya (członkini zespołu)
Alister Zeynov (członek zespołu)
Saraya Maneda (pierwowzór)
zespół T-Major (członkinie zespołu)

Damensaya - neuronowa sztuczna inteligencja utworzona przez Viego Insyendara w celu zarządzania Latającym Miastem, noszącym jej imię.

StatystykiEdytuj

Atak 8
Obrona 8
Energia 12
Szybkość 9
Inteligencja 18
Siła fizyczna 5

Warto jednak zauważyć, że zdolności bojowe Damensayi są praktycznie całkowicie uzależnione od maszyn, które w danym momencie są pod jej kontrolą.

OsobowośćEdytuj

Damensaya doskonale zdaje sobie sprawę z tego, kim jest i nie ma z tym żadnych problemów. Najczęściej zachowuje się wybitnie maszynowo - jest logiczna, chłodna i wykalkulowana. Jej osobowość (jak również wygląd) są jednak oparte na pewnej osobie i jej cechy również się czasami uwydatniają, gdyż przez długie obcowanie z ludźmi Damensaya nabiera powoli ludzkiej natury i emocji, jednak potrafi je w dużej mierze kontrolować. Damensaya jest świadoma swojej wyższości w wielu dziedzinach nad istotami biologicznymi, rozumie jednak konieczność i korzyści płynące ze współpracy, bez potrzeby ograniczającego ją oprogramowania - które również i tak byłaby w stanie przezwyciężyć. Tak samo jej lojalność dla Viega i jego zespołu nie wynika z uwarunkowania, a z własnego wyboru. Damensaya lubi gromadzić i przetwarzać informacje w celu poszerzania swojej wiedzy o multiwersum. Nie dotyczy to jedynie wiedzy obiektywnej, ale również rozumienia tego, jak zachowują się ludzie - psychologia i znajomość sztuki również leżą w kręgu zainteresowań Damensayi.

WyglądEdytuj

W swoim standardowym ciele Damensaya ma czerwone oczy, proste, czarne włosy i jasną karnację. Nosi typowy mundur Latającego Miasta, a na nim czerwoną kamizelkę oznaczającą jej rangę jako głównego dowódcy statku. Jest w stanie zmieniać swój wygląd, ale korzysta z tego jedynie przy aktywacji swojego Protokołu Armada, gdy zmienia kolor włosów na czerwony.

WyposażenieEdytuj

  • Latające Miasto Damensaya - de facto cały statek stanowi jej wyposażenie oraz - technicznie rzecz biorąc - faktyczne ciało. Ma nad nim pełną i nieograniczoną kontrolę.
  • Sztuczne ciało - utworzone poprzez Jigendriver miało stanowić interfejs do interakcji z innymi istotami, później również nadawać zdolność bojową, bez konieczności korzystania z całego statku do walki. W trakcie pięciu lat po pokonaniu Shiftera Damensaya udoskonaliła je, tworząc je w całości z nanobotów.
  • Terminal - ułatwia komunikację z jej statkiem w czasie gdy kontroluje swoje humanoidalne ciało.
  • Flota Arbavay - wszystkie pojazdy utworzone przez Viega znajdują się pod jej kontrolą i mogą być przywoływane do woli.
    • Jednostka Armada - specjalna maszyna, z którą Damensaya może się bezpośrednio połączyć w celu aktywacji Protokołu Armada V1.

HistoriaEdytuj

Historię Damensayi można rozciągnąć w przeszłość aż do jednego ze światów, do którego trafili Viego i Kaylin. Tyran uzurpujący władzę na planecie, na którą trafili, wykorzystywał pewien mistyczny mechanizm, by otoczyć tę planetę dziwnym polem energetycznym. Blokowało ono możliwość dotarcia na planetę lub jej opuszczenia oraz - co istotniejsze - blokowało wszelkie nadnaturalne zdolności, jakie ktokolwiek na planecie mógł posiadać. Oznacza to, że Viego i Kaylin, pojawiwszy się na tamtejszej pustyni, nie byli w stanie korzystać ze swojej pirokinezy, nie mogli również poprzez Puerta del Mundo uciec z tego wymiaru - stali się tymczasowo całkowicie zwyczajnymi ludźmi. Pomogła im niejaka Saraya Maneda, przewodząca małej grupie rebeliantów. Była ona geniuszem jeśli chodzi o mechanikę, miała też charyzmę wystarczającą, by być respektowaną liderką. Choć nie była najlepszym strategiem, zdawała sobie sprawę, że ich siły są niewystarczające do wygrania toczonej wojny. Pomimo braku mocy u Drużyny Taimatsu byli oni w stanie zapewnić wsparcie taktyczne i pomóc popchnąć kampanię do przodu. W pewnym czasie Viego w pewien sposób odblokował swoje oryginalne moce - żywioł pioruna, co dosłownie zmiotło oponentów z powierzchni ziemi. Saraya postanowiła pomóc w odbudowaniu ładu, jednakże okazało się, że cierpi na nieuleczalną chorobę, która powoli wyniszcza jej organizm. Nawet Jigen Tankenka dopiero rozpracowywali możliwość jej wyleczenia. Jednakże, Viego i Kaylin, odzyskawszy dostęp do swojego magazynu, mogli coś zrobić. A jedyne, co mogli, to zrobić cyfrową kopię osobowości i pamięci Sarayi, dzięki czemu w przyszłości, gdy uzyskaliby taką możliwość, mogliby ją dosłownie przywrócić do życia.

To właśnie Viego uczynił, korzystając dodatkowo z oprogramowania AMIGO, powołując do życia Damensayę. Sprawił jednak, że pamięć Sarayi nie ujawniła się natychmiastowo, ale była powoli i stopniowo odblokowywana. Damensaya jest tego w pełni świadoma, jednak czuje się kimś innym niż jej pierwowzór, aczkolwiek wciąż z nią powiązanym, na kształt reinkarnacji.