FANDOM

Mag - są to istoty, które po prostu zgłębiły tajniki magii - destrukcyjnej, leczącej, czy zupełnie innej. Magowie wyglądają tak jak przedstawiciele swoich ras, różni ich jedynie moc jaką dysponują. Magia dzieli się na różne kategorie - jedni walczą, używając konkretnego żywiołu lub też kilku, inni przyzwywają do walki duchy lub po prostu wypowiadają zaklęcie magiczne, które odnosi jakiś skutek.

  • Mag specjalizujący się w używaniu czarnej magii - Lina Inverse.
  • Mag stosujący Magię Podmiany - Erza Scarlet.
  • Mag używający magii do stworzenia kuli światła - Zelgadis Greywords.
  • Mag używający magii smoczego ognia - Natsu Dragneel.

Czarnoksiężnik

Mag, którego specjalizacją są różnego rodzaju klątwy oraz zaklęcia wykorzystujące czarną magię.

Dragon Slayer

Magia Smoczych Zabójców to wyspecjalizowana forma magii, którą można zawładnąć dzięki nauce u smoków. Smoczy Zabójca może do pewnego stopnia przekształcać swoje ciało w smoka. W wyniku tego, mag dzięki tej umiejętności jest w stanie zmienić swoje ciało w dany element do zarówno ofensywnych i defensywnych stylów. Przedstawiciele Smoczych Zabójców mogą również spożywać z zewnętrznych źródeł ich naturalny odpowiednik elementu do odnowienia swojej energii, choć wykazano, że niektóre obce elementy znacznie zwiększają ich siłę - mają oni również niesamowicie wyczulony węch.

Dragon Ruler

Magia Smoczych Władców to wyższa forma magii, którą może posiąść jedynie posiadacz "smoczego echa" - jest to byt zamieszkujący świat wewnętrzny, który jest po prostu smokiem i towarzyszy wojownikowi lub magowi od narodzin. Smoczy Władca nie może przekształcać się w smoka, jednak jest w stanie porozumiewać się i oswajać różne gatunki smoków. Przedstawiciele Smoczych Władców mogą spożywać z zewnętrznych źródeł ich naturalny odpowiednik elementu do odnowienia energii, choć wykazano, że niektóre obce elementy znacznie zwiększają ich siłę - posiadają również niesamowicie wyczulony węch oraz słuch.