FANDOM

Pole chaosu - niezbadane do końca pole energetyczne, przenikające całe multiwersum i mające bezpośredni wpływ na zachodzące w nim wydarzenia.

SpecyfikaEdytuj

Pole chaosu ma formę zbliżoną do pola wektorowego - oprócz wartości posiada kierunek i zwrot "przepływu". Jego wpływ umożliwia załamywanie się klasycznych (wliczając standardowe kwantowe) praw fizyki. W rezultacie daje to możliwość pojawiania się zdolności oraz zjawisk uznawanych za nadnaturalne, może również sprawiać pozorne wrażenie łamania zasady zachowania energii (zachowana jest przy uwzględnieniu zarówno całego multiwersum, jak i pola chaosu).

Najczęściej każdy wszechświat ma jeden kierunek przepływu pola chaosu. Daje to w rezultacie jeden kierunek rozwoju energii, zaś u istot żywych - konkretną formę energii własnej, jak Ki, Chakra, Cosmo, Reiryoku itp.

Duże natężenie pola chaosu w danym świecie ma również wpływ na szybkość rozwoju istot żywych, które go zamieszkują - na niskim etapie rozwoju je przyspiesza. Niezależnie od swojego kierunku przepływu, pole będzie jednak zawsze "wskazywać" w kierunku stabilnych praw fizyki. Oznacza to, że im bardziej zjawiska lub istoty od nich odbiegają lub je łamią, tym większy opór napotykają. Opór pola chaosu objawia się w różny sposób, często sprawiający wrażenie karmy. Dlatego też słabe istoty mogą szybko się wzmocnić, jednak im silniejsze są, tym wolniej ich proces zdobywania większej mocy zachodzi.

Przykładem karmy będącej oporem pola chaosu mogą być wydarzenia ze świata, z którego pochodzi Son Goku. Pozornie nieistotne zjawisko, jak zniszczenie księżyca, powinno w rezultacie doprowadzić do destabilizacji orbity planety i zrujnowania klimatu, a tym samym, życia. Mimo to, nie stało się tak - wpływ pola chaosu zaburzył prawdopodobieństwo na korzyść istot żywych, dzięki czemu planeta uzyskała nadzwyczajną stabilność. Jednakże, żeby zachować równowagę, na życie w tym świecie została sprowadzona seria kolejnych nieszczęść.

Badanie i kontrola pola chaosuEdytuj

Głównym ośrodkiem zajmującym się badaniem pola chaosu jest Beralza - samo zjawisko zostało odkryte właśnie przez międzywymiarowych podróżników, w trakcie szukania dla siebie planety i dłuższego przebywania w Korytarzu.

Na chwilę obecną nie istnieje żadna możliwość ujarzmiania czy kontroli pola chaosu. Wydaje się, że podlega ono dużo potężniejszej sile, mogącej stać nawet na poziomie Abisekai. Istnieje jednak możliwość mierzenia go oraz wykorzystywania wiedzy o nim na swoją korzyść - im mniej odbiega się od praw fizyki, tym mniejszy pole stawia opór.

Pole chaosu w różnych światachEdytuj

W większości światów pole ma zbliżone natężenie, a kierunek zależny jest od dominującej energii. Istnieją jednak trzy światy o specyficznej konfiguracji:

  • Beralza - pole chaosu niemalże w niej nie występuje. Jednakże, jego natężenie się dynamicznie zmienia od momentu założenia tam cywilizacji Podróżników. Może to być spowodowane tym, że ten świat został ofiarowany Podróżnikom - może on nawet być sztucznie stworzony, jednak są to tylko domysły.
  • Genao - pole ma nadnaturalnie (jak na standardy multiwersum) duże natężenie i chaotycznie fluktuujący kierunek. Daje to w rezultacie niesamowity konglomerat najróżniejszych energii i zjawisk, jak gdyby Genao miało stanowić skrócony przegląd całego multiwersum.
  • Null (świat w którym istnieje ta wiki) - jako jeden z nielicznych światów (ten i jego najbliższe alternatywne wersje) ma zapętlające się pole. Wynikiem tego jest świat bez zjawisk nadnaturalnych, jednak w którym wszystkie inne światy istnieją w formie informacji, jako wytwór wyobraźni tamtejszych istot. Każda możliwość multiwersum jest prędzej czy później odzwierciedlana w tym świecie.