FANDOM

Tekkaman Quantax - nazwa nadana formie przybieranej przez Viego Insyendara za pośrednictwem technologii symulującej Tekkamanów.

Historia, celEdytuj

Zbroja Quantaxa została stworzona na podstawie starych projektów Viega. Zauważał bowiem możliwość przekształcenia za pośrednictwem swoich zdolności własnego organizmu w wysokoenergetyczne środowisko dające możliwość swobodnego zachodzenia stricte kwantowych zjawisk i - w przypadku słuszności zamysłów - ich ekstrapolacji do skali makro. Wprowadzenie planu w życie było możliwe jednak dopiero później, gdy Viego mógł lepiej manipulować własnym ciałem dzięki uzyskaniu dostępu do kontroli nad żywiołem pioruna oraz światłem. Początkowo jednak do przeprowadzenia tego eksperymentu była konieczna całkowita izolacja organizmu od środowiska zewnętrznego, by ujawniać się mogła superpozycja stanów kwantowych cząstek ciała. Pierwotnie rolę tę miały sprawować zbroje Jigen Ridera V, okazały się jednak niewystarczające i pierwszy test zakończył się dwojako - z jednej strony sukcesem, gdyż udowodniona została słuszność teorii, a z drugiej strony porażką, gdyż niekontrolowana niestabilność energii całkowicie opróżniła z niej ciało Viega, które uległo pewnego rodzaju petryfikacji, zostawiając jego świadomość uwięzioną. Poprzez Kaen Kagami był on jednak w stanie się wydostać ze swojego zniszczonego ciała i przeczekać wewnątrz zbroi Final FormRide: Veri (Worldwide Armor), podczas gdy Kaylin i Damensaya wyruszyły by wykonać jego plan i zdobyć odpowiedni materiał do zapanowania nad tą mocą.

Mechanizm działaniaEdytuj

Quantax to symulacja zbroi Tekkamanów. Poprzez modyfikacje wyrzucono konieczność inkubacji użytkownika w kokonie zmieniającym jego anatomię, zachowane jednak zostało medium aktywujące. Jest to kryształ, znany jako Tek System Box, zawierający w sobie dane dotyczące transformacji. Sam kryształ jest przechowywany "wewnątrz" użytkownika, w pewnego rodzaju kieszonkowym wymiarze lub jako część duszy - nie jest to do końca pewne. Przywołanie kryształu i wypowiedzenie komendy powoduje wygenerowanie niedużego pola energetycznego otaczającego użytkownika, wewnątrz którego zbroja się materializuje.

System BoxEdytuj

Jest to złotawy, wielosegmentowy kryształ, mający dwie postacie - w nieaktywnej jest smuklejszy, a segmenty są złożone tak, że całość ma kształt trójkąta bądź litery V. W aktywnej segmenty się rozkładają, tworząc coś na kształt pary spiczastych, kryształowych skrzydeł. Postać nieaktywna ma na szczycie dwa segmenty, które tworzą sobą nieduży otwór, wokół którego można teoretycznie kręcić kryształem w ręce. Nie ma to żadnego zastosowania praktycznego.

Arbavay TekquanEdytuj

Tekquan stanowi alternatywną metodę transformacji. Wykorzystywany jest przy dłuższych konfliktach, gdy mógłby stanowić dezinformację, jakoby był on jedynym i koniecznym mechanizmem aktywującym zbroję. Jest to średniej wielkości latająca deska z zapadnią pośrodku. Ściany zapadni zawierają w sobie fragmenty kryształu, z którego wyciosany został System Box Viega. Odłamki tworzą wewnątrz zapadni membranę, która materializuje zbroję na tym, kto przez nią przeleci. Działa to jedynie na tego, kto ma własny System Box. Tekquan może się przymocowywać do przedramienia Quantaxa i funkcjonować jako tarcza. Może też zostać schowany wewnątrz zbroi na przedramieniu.

ZbrojaEdytuj

Jest wzorowana na innych Tekkamanach, jak Blade czy Evil. Dominującymi kolorami są złoty i czerwony, zawiera jednak jasnoniebieskie elementy nawiązujące do trybu Garuda. Zbroja stanowi większe uzbrojenie dla ciała niż ta u Jigen Ridera V, znajdujący się pod nią czarny strój jest nieznacznie odsłonięty, sam stanowi całkowitą izolację między wnętrzem i zewnętrzem - wystarczającą do spełniania swojego zadania.

Zbroja jest wyposażona w cztery emitery energetyczne chowane pod rozsuwanymi czerwonymi segmentami - dwa są na przedramionach, dwa na barkach. Pozwalają one na wystrzelenie silnego strumienia energii, znanego jako Voltekka. Istnieje możliwość defensywnego wykorzystania tego impulsu - ta technika nosi nazwę Voltek Wall.

UzbrojenieEdytuj

Standardowym uzbrojeniem Quantaxa jest Quantum Versatile Double Piercer, znany również jako Mankaitō 2.0. Stanowi część zbroi, może więc zostać bezpośrednio z niej wydobyty - wystrzeliwuje wtedy z wylotów wspomagających silników pulsacyjnych, umieszczonych na plecach.

Phantom RingEdytuj

Phantom Ring to technika opracowana przez Viega w celu wykorzystywania zaledwie części możliwości zbroi Quantaxa. Poprzez swój System Box Viego wystrzeliwuje z pięści pierścień energii, rozszerzający się i nakładający wokół ramienia. Jego przejście nad ramieniem działa tak samo, jak membrana w Tekquanie - materializuje na górnej kończynie zbroję Quantaxa. Służy to szybkiemu wzmocnieniu siły ciosu bądź przygotowaniu się do użycia Voltekka bądź ustawienia Voltek Wall.

UmiejętnościEdytuj

Viego ma w tej formie dostęp do wszystkich swoich zdolności. Ponadto, zbroja stabilizuje moce kwantowe i umożliwia korzystanie z nich przez dłuższy czas, w przeciwieństwie do krótkotrwałego Quantum Firestorm.

Blaster ModeEdytuj

Jak sugeruje przykład Tekkamana Blade'a, istnieje możliwość transformacji zbroi w jej potężniejszą wersję, znaną jako Blaster Mode. Nie wiadomo jednak na chwilę obecną, czy Quantax ma taką zdolność, a jeśli tak, co jest do niej wymagane.