FANDOM

Zdolności

  • Mistrz przetwarzania informacji: Nawet bez pomocy swoich dodatkowych zdolności Viego szybko przetwarza i zapamiętuje zdobywane informacje. Jest również w stanie je wykorzystywać do granic możliwości.
    • Strateg: Viego nie potrzebuje długiego czasu, by utworzyć więcej niż jeden plan działania na dowolną sytuację.
    • Emulator: Poprzez dogłębne poznanie swoich mocy jest w stanie za ich pomocą symulować efekty normalnie osiągane przy użyciu innych zdolności.
    • Naukowiec: Viego ma na swoim koncie dziesiątki odkryć i setki wynalazków, służących zarówno poprawie jakości życia, jak i zwiększaniu zdolności bojowych, swoich i cudzych.
  • Mistrz walki energią: Insyendar praktycznie nie stosuje walki wręcz - właściwie każdy jego atak wykorzystuje jakąś energię. Dodatkowo Viego może ją do woli kontrolować, zbierać z otoczenia i formować, tyczy się to również zmieniania własnego ciała.
  • Mistrz walki bronią białą: Viego z powodzeniem korzysta z różnych broni, których większość sam tworzy. Szczególnie warto wspomnieć Mankaitō, będące mieczem kilka razy większym od samego Viega oraz Mankaitō 2.0, zbudowane z dwóch takich ostrzy. Z obydwoma Insyendar nie ma najmniejszych problemów. Dodatkowo, jedna z jego dawnych zbroi dysponuje wbudowanymi wysuwanymi ostrzami, do których używania trzeba wprawy, by się samemu nie zabić, szczególnie przy walce z dużą prędkością, jeszcze zanim miał możliwość przejścia w Clock Up.
  • Pozabiologiczność: Ponieważ Insyendar może czerpać energię z otoczenia i wykorzystywać ją do zmieniania własnego ciała (również odtwarzania go i przemieniania w postać energetyczną) jest on wyjęty spod biologicznych ograniczeń - nie musi oddychać czy jeść, by żyć, a również de facto jest biologicznie nieśmiertelny.

Moce

  • Kontrola żywiołu ognia: Podstawowa zdolność Viega, najczęściej z nim identyfikowana. Jest on w stanie wytwarzać ogień jako manifestację swojej energii, bez konieczności dostarczania ciepła, paliwa i tlenu. Może formować ogień jakkolwiek chce i wykorzystywać go do ataków energetycznych. Ta moc pozwala mu również na czerpanie energii z dowolnego źródła cieplejszego od zera bezwzględnego, jednak ilość pobieranej energii jest proporcjonalna do temperatury danego źródła. Tę moc w podświadomości Viega reprezentuje Gyuahen.
  • Kontrola żywiołu pioruna: Wrodzona moc Insyendara, jednak przebudzona o wiele później. Daje możliwość wytwarzania ogromnych różnic potencjałów i gromadzenia olbrzymich ładunków, a także wykorzystywania ich do generowania potężnych wyładowań elektrycznych. Dodatkowo, ponieważ wiele urządzeń jest elektronicznych, Viego może wchodzić z nimi w interakcję. Jest również w stanie przeobrazić swoje ciało w masę elektrycznej energii.
    • Magnetyzm: Jako oddziaływanie ściśle powiązane z elektrycznym, oddziaływanie magnetyczne również znajduje się w zakresie kompetencji elementalisty.
  • Kontrola elektromagnetyzmu: Poprzednie moce dają Viegowi możliwość panowania nad samym światłem w identyczny sposób, jak innymi żywiołami. Może wykorzystywać światło jako "bezżywiołowe" nacechowanie energetyczne, tworzyć promieniowanie elektromagnetyczne o dowolnej częstotliwości, również manipulować światłem w celu wytwarzania iluzji optycznych bądź czynienia obiektów niewidzialnymi. Dodatkowo, jest w stanie zmienić swoje ciało w światło, co pozwala mu przenikać przez przezroczyste obiekty (dla różnych częstotliwości) oraz podróżować z prędkością światła.
  • Makroskopowy obiekt kwantowy: Viego jest w stanie wytworzyć w obrębie swojego organizmu wystarczające warunki, by samemu podlegać efektom kwantowomechanicznym oraz w pewnym zakresie nimi manipulować, jednak tylko dla własnej osoby. Potrzebuje jednak odizolowania od środowiska zewnętrznego, by utrzymywać się w kwantowej postaci przez dłuższy czas.

Techniki

Wykorzystanie przez Viega jego zdolności zależy jedynie od jego własnej inwencji twórczej. Pewne techniki jednak powtarzają się dość często i one właśnie mają własne nazwy. Większość technik jednego żywiołu ma również odpowiednik w drugim.

  • Entei / Raitei / Hikōtei: zdolność do przekształcania swojego fizycznego :ciała w postać energetyczną, posiadającą cechy odpowiednio żywiołu ognia, pioruna lub światła. Jest to również forma pośrednia w procesie regeneracji, gdzie materia ciała jest odtwarzane z energii. W tej formie Viego jest niepodatny na ataki fizyczne, ponieważ jego ciało nie ma stałej struktury, którą można by uderzyć. Może również wnikać w materię, dla Entei przewodzącą ciepło, dla Raitei przewodzącą prąd elektryczny, dla Hikōtei przezroczystej w jakimś zakresie częstotliwości światła.
    • Entei Henshin: umiejętność wynikająca z Entei i jego pochodnych, pozwala Viegowi zmieniać dowolnie kształt oraz wygląd jego fizycznej formy.
    • Jinka Ittai: zdolność polegająca na uzyskiwaniu pełnej synchronizacji ze źródłem energii cieplnej, najczęściej jest to jądro planety bądź wnętrze gwiazdy. Technika zakłada przejście w Entei i opróżnienie swojego ciała z własnej energii oraz umożliwienie swobodnego przepływania otaczającej materii i energii przez obszar organizmu. Daje to w rezultacie po pewnym czasie zatarcie granic między ciałem i otoczeniem - de facto cały obszar źródła energii staje się obszarem ciała. Powoduje to większe nasycenie energią - użytkownik, wychodząc ze źródła, rozmiarami swojego ciała energetycznego kilkudziesięciokrotnie przewyższa swój codzienny wzrost i musi się skompresować, by odzyskać poprzednie rozmiary, zachowuje jednak wyższą gęstość energii. Im więcej Jinka Ittai zostaje wykonanych, tym bardziej wzrasta ilość energii, jaką Viego może dysponować. Dodatkowo ułatwia to pobór i przyswajanie energii emitowanej przez to źródło, ponieważ użytkownik jest do niego niejako dostrojony.
    • Kaen Kagami: technika ekskluzywna dla Viega i Kaylin, wykorzystująca do działania Entei oraz bazująca na nawiązaniu Jinka Ittai między dwojgiem ludzi. Pozwala na telepatyczną wymianę myślami, przekazywanie sobie energii i informacji na temat technik. Dodatkowo umożliwia przeniesienie świadomości jednej osoby do ciała drugiej - proces nazywany Soul Forward - dzięki czemu można uciec z zagrożenia bądź wspólnie kierować jednym ciałem, jeśli zachodziłaby taka potrzeba. Ciało "opuszczone" przechodzi wówczas w stan zbliżony do śpiączki.
      • Kaen Kagami: Soul Union: następny krok po Soul Forward, jest to całkowita fuzja w jedną istotę, nie wymagająca żadnych rytuałów bądź artefaktów - Viego i Kaylin zwyczajnie przechodzą w swoje formy energetyczne i zlewają się w jeden byt. Mają wówczas na bieżąco informacje, umiejętności i energię obojga w jednym miejscu i momencie.
  • Zetsukyū: zdolność pobierania energii cieplnej z otoczenia. Działa w każdej temperaturze, jednak im wyższa, tym więcej energii jest dostępnej do pobrania.
    • Muzetsu: technika ofensywna wykorzystująca Zetsukyū. Polega na siłowym wysysaniu ciepła z celu, obniżając jego zdolność do wszelkiego działania i efektywnie go zamrażając.
  • Zekkai: uwolnienie podmuchu ciepła, służące głównie do obezwładniania słabszych przeciwników.
    • Enkai / Daienkai: uwolnienie podmuchu ognia, który oprócz zastosowania takiego, jak przy Zekkai, może służyć jako szybko wyzwolona aura do wzmacniania ognistych ataków.
    • Raikai / Dairaikai: odpowiednik Enkai i Daienkai w żywiole pioruna.
    • Taiyōfū, Denbaku: czysto ofensywne uwolnienie sferycznego podmuchu ognia (Taiyōfū) lub wyładowania elektrycznego (Denbaku).
  • Denkō Sekka: zdolność do szybkiego poruszania się z użyciem energii.
    • Hisuisei: rozwinięcie Denkō Sekka służące do natychmiastowego rozpędzania się dzięki nagłemu wyrzutowi energii.
  • Enken: doładowywane ognistą aurą uderzenie pięścią.
    • Raiken: podstawowy atak fizyczny wykorzystujący żywioł pioruna, jednak odmienny od swojego ognistego odpowiednika. Główną różnicą jest szybkość - Raiken wykonywany jest tak szybko, że pomimo bycia postrzeganym jako jeden atak, zachodzą w jego trakcie trzy uderzenia. Pierwsze to podmuch zjonizowanego powietrza, rozpędzonego i nagrzanego przed pięścią. Drugie to faktyczny cios pięścią, a trzecie to bezwładne wbicie się w miejsce uderzenia ciągniętej elektrycznej aury.
    • Engeri: kopnięcie wykonywane analogicznie do Enkena. Jego elektrycznym odpowiednikiem jest Raigeri, występuje również wersja podwójna, zwana Endengeri. Najczęściej jest to spadające kopnięcie bądź obrotowe.
    • Enken Renzoku / Taiyō Hyakuretsu Ken: szybka seria ognistych ciosów, które pojedynczo są nieco słabsze od normalnego Enkena, jednak ich ilość i szybkość natarcia decyduje o ich sile. Wersja elektryczna nosi nazwę Raiken Renzoku bądź Densei Hyakuretsu Ken.
  • Hijū: ognisty odpowiednik Ki Blasta. Jego elektrycznym odpowiednikiem jest Raijū, świetlny jest nienazwany.
  • Jitsuhō: podstawowy ognisty atak dystansowy. Wyrzucany jest ognisty pocisk, którego wymiary i gęstość łatwo kontrolować, dając w rezultacie pocisk szybszy i mniejszy lub większy i mocniej tłukący. Elektryczny odpowiednik jest praktycznie nieużywany.
  • Daijitsuhō: potężniejsza wersja Jitsuhō, wystrzeliwująca nie pocisk, a wielki strumień ognia.
  • Ikibaku: zamach ręką wyzwalający w powietrzu odnisty podmuch, działający również jako prowizoryczna tarcza.
  • Daikanetan: przyzwanie pod celem skrajnie gorącego ognia (stąd jego złotożółty kolor), który ma całkowicie spowić cel i go spopielić. Wersja potężniejsza nosi nazwę Taiyōka, cechuje się błękitnym płomieniem.
    • Kaenbakushuku: wariant Daikanetan, generowany ze sfery wokół celu i skierowany do jej środka. Kula jasnego płomienia dodatkowo wiruje, kremując cel z każdej strony.
  • Tatsugan: wyrzut strumienia ognia z oczu.
  • Tatsubana: wyrzut salwy niedużych, szybkich ognistych pocisków z ust.
  • Tatsukyō: ognisty oddech, pokaźnych rozmiarów podmuch ognia wystrzeliwany z ust.
  • Enten Hanabi Ryūseigun: dwustopniowa technika, posiadająca dwa warianty. W jednym wariancie pierwszy stopień zakłada wystrzelenie w niebo pocisku i zdetonowanie go na dużej wysokości, wywołując efekt identyczny ze sztucznymi ogniami. Pocisk rozpryskuje się na tysiące odłamków, które nabierają energii, by w drugim stopniu zostać sprowadzonymi na dół niczym deszcz meteorów. Inny wariant zakłada samodzielny lot Viega na dużą wysokość, gdzie uwolni on z siebie odłamki, które później staną się pociskami, a następnie pikowanie w dół razem z pociskami. Drugi wariant daje dodatkowo wrażenie popełnionego samobójstwa, może zatem być dobrą zmyłką w wyjątkowo trudnej sytuacji z przeciwnikiem nadmiernie pewnym siebie.
  • Infierno y Cielo: technika, w której Viego gromadzi w energię w obu rękach, jednak nadaje obu inny spin. Po złączeniu rąk mieszanie energii tworzy chaotycznie fluktuującą, niestabilną masę. Następnie użytkownik naciera na cel i zadaje mu cios rękami ułożonymi jak do techniki Kamehameha, wbijając całą energię do wnętrza celu. Nie daje to jednak początkowo jakichkolwiek objawów, wyglądając, jakby technika się nie powiodła. Energia jednak dokonuje spustoszenia wewnątrz celu i prędzej czy później znajduje ujście po drugiej stronie, wybijając dziurę i wystrzeliwując na zewnątrz. Wersja przeszywająca od razu, bez opóźnionego efektu, jest czasem zwana Magma Axis.
  • Lanza del Fuego: ulubiona technika Gyuahena, tworzy jedną lub więcej ognistych włóczni, służących za broń krótkodystansową lub rzucaną.
    • Lanza del Rayo: elektryczny odpowiednik Lanza del Fuego.
    • Lanza Infierno y Cielo: technika łącząca Lanza del Fuego z zastosowaniem pierwowzoru Infierno y Cielo - Hell and Heaven, będąca odwzorowaniem Hammer Hell and Heaven. Wykorzystywana jest, gdy jest konieczność usunięcia jakiegoś obiektu z wnętrza celu, bez niszczenia danego obiektu. Atak jest trzyetapowy.
      • Lanza Infierno: Utworzona włócznia jest wbijana w cel, dokładnie w miejsce, gdzie znajduje się obiekt. Viego przenosi się za cel. Wbita włócznia przebija się przez wszystko oprócz pożądanego obiektu, w rezulatcie go odseparowując od reszty.
      • Lanza Cielo: Włócznia jest wyciągana od tyłu, razem z obiektem zawieszonym w jej wnętrzu. Obiekt wypada z włóczni.
      • "Hikari ni nare": dodatkowa energia jest wpompowywana we włócznię, powodując jej przekształcenie w wielki młot działający identycznie, co Daikanetan, a więc spalający przy kontakcie.
Lanza Infierno y Cielo można również wykonać przy użyciu Mankaitō 2.0, wtedy dodatkowe użycie w nim GaiaMemory "Gravity" sprawi, że utworzony młot będzie generował fale grawitacyjne, zdolne unicestwić strukturę materialną celu, pozostawiając jedynie strumień fotonów.
  • Kintaiyōkage: ognisty odpowiednik Genki Damy. Najczęściej "ziarna" nie większe od Viega są wyrzucane wysoko w niebo, czasami jedno wewnątrz drugiego, by gromadziły energię ze słońca i narastały, bez konieczności unieruchomienia użytkownika bądź pozbawiania go jego wewnętrznej energii. Te "ziarna" dodatkowo ustawiają się odpowiednio, by nie były z dołu odróżnialne od tarczy słonecznej. Po zgromadzeniu odpowiedniej ilości energii kula może być rzucona bądź wbita w ziemię, powodując potężne zniszczenia na dużym obszarze.
    • Raitaiyōkage: elektryczny odpowiednik Kintaiyōkage. Wymaga więcej wkładu własnego użytkownika, ponieważ nie ma wystarczająco silnego źródła energii elektrycznej. Musi zatem ona być gromadzona z rozdzielania ładunków w otoczeniu bądź z własnej energii atakującego. Utworzona kula ma tak dużą różnicę potencjału względem otoczenia, że samorzutnie będą się tworzyć potężne wyładowania elektryczne. Istnieje metoda szybszego załadowania ataku, jednak jest bardzo trudna do kontrolowania i w praktyce wymaga takiego samego unieruchomienia użytkownika, co Genki Dama. Ta metoda zakłada siłowe rozdzielanie ładunku w otoczeniu. Powiększa to jednak różnicę potencjałów, co sprawia, że samorzutne wyładowania są większe i częściej występują. Przy rzucie/wbijaniu, niezależnie od metody ładowania, wyładowania się również pojawiają, wywołując zniszczenia na powierzchni jeszcze zanim właściwa kula doleci. Jest to technika zupełnie odmienna od Kintaiyōkage, w przeciwieństwie do niego nie może być ładowana po kryjomu, jest wybitnie rzucająca się w oczy.
      • Raitaiyōkage: Seifū: alternatywna wersja Raitaiyōkage, wymaga dużej ilości energii bądź materii do przygotowania, wykorzystuje metodę szybszego ładowania Raitaiyōkage, sama jednak trwa niekrócej. Duża ilość materii/energii jest wykorzystywana jako surowiec, z którego siłowo wydobywa się różnicę potencjałów między ładunkami dodatnimi i ujemnymi, tworząc dwie kule, będące centrami skrajnych wartości dodatniego i ujemnego potencjału. Technika jest wybitnie trudna do wykonania, ponieważ by została w pełni wykorzystana, cel musi się znaleźć między dwoma kulami i zostać między nimi zmiażdżony w eksplozji energii.
  • Nenshōhane: swoiste przejście w wyższy stan energetyczny, zachodzące poprzez utworzenie pary wielkich, ognistych skrzydeł stanowiących dodatkowe części ciała, w których gromadzić się może energia. Jest to uwolnienie potencjału pozwalającego na kontrolowanie większych ilości energii i szybkie zgromadzenie tej energii pod postacią tychże skrzydeł. Ponieważ Viego podczas Nenshōhane ma większe ilości energii pod swoją kontrolą, jest w stanie od razu używać technik wymagających długiego ładowania, ma też co najmniej dwie wykonywane tylko przy Nenshōhane. Obie zużywają całe skrzydła.
    • Shakunetsu Sengiri: użytkownik chwyta cel i okrywa siebie wraz z nim skrzydłami, które formują się w zamkniętą sferę. Następnie wtapia się w tę sferę i wykonuje olbrzymią ilość ognistych cięć ze wszystkich stron. Po tym zmasowanym ataku Viego wynurza się ze sfery, która pęka po przeciwnej stronie, wracając do postaci skrzydeł, które zostają odrzucone w podmuchu ognia na dopiero co posiekany cel.
    • Hikei Kasaisenpū: końce skrzydeł wbijają się w ziemię. Wokół celu pojawia się pierścień ognia, który wystrzewuje w górę na kilkaset metrów. Następnie skrzydła szybko wślizgują się pod ziemię i w tym samym czasie z całej powierzchni wnętrza kręgu wystrzeliwuje słup ognia sięgający nawet ponad kilometra.
  • Raikōshō: w miejscu, gdzie znajduje się użytkownik gromadzony jest potencjał. Następnie użytkownik przemieszcza się na drugą stronę celu, niosąc ze sobą przeciwny potencjał. Pomiędzy tymi dwoma punktami pojawia się silne wyładowanie elektryczne, które przeszywa cel na wylot.
  • Raigatana / Raiken 2: technika nazwana celowo identycznie, co Pięść Pioruna, wykonywana najczęściej gdy przeciwnik już widział Raiken. Viego ładuje technikę identycznie i tak samo rusza na swój cel, jednak w ostatniej chwili się przenosi za cel i ruchem ręki uwalnia tnący łuk piorunów, podobny nieco do Ikibaku.
  • Shintenraihō: najczęściej to techniki ogniste są podmuchami energii, a elektryczne bazują na cięciu bądź przeszywaniu. Shintenraihō jednakże to wyzwolenie energii pod postacią sporej fali piorunów, analogiczne do Daijitsuhō. Pomimo swojej siły Shintenraihō można wystrzelić podwójnie, jedno z jednej, drugie z drugiej ręki. Jest tak gdyż jedno z Shintenraihō jest wtedy dodatnie, drugie ujemne. By się jednak nie znosiły, muszą być wystrzeliwane najlepiej w przeciwnym kierunku.
    • Raikataihō: połączenie Daijitsuhō i Shintenraihō.
  • Hirameku / Lux: oślepiający rozbłysk światła we wszystkich kierunkach.
  • Candela: świetlna fala energetyczna.
  • Lumen: prostoliniowy promień przeszywającego światła, o dobieralnej częstotliwości. Najczęściej jest to gamma, które oprócz bycia wysokoenergetycznym może wywołać u żywych organizmów identyczne skutki z napromieniowaniem.
  • Kōsoku: wykorzystanie Hikōtei do przejścia w świetlną formę, co umożliwia poruszanie się z prędkością światła, jednak tylko po linii geodezyjnej.
    • Clock Up: rozwinięcie Kōsoku. Umożliwia rozpędzenie każdej molekuły ciała do prędkości asymptotycznie zbliżającej się do prędkości światła, co daje wrażenie wszystkiego wokół będącego niemalże zamrożonym w czasie. W trakcie Clock Up Viego może się swobodnie poruszać, nawet spacerując, wciąż dzieje się to z prędkością niemalże równą prędkości światła. Ponieważ światło wciąż się będzie oddalać ze swoją prędkością, zmysł wzroku wciąż działa. Clock Up jest niewskazane do poruszania się na długie dystanse, gdyż zużywa znacznie więcej energii niż Kōsoku, nawet mimo tego, że Kōsoku daje faktyczną prędkość światła. Jednakowoż, nawet przemieszczanie się w Kōsoku jest określane najczęściej neologizmem "clockupować się".
      • 100% Clock Up: Clock Up zastosowane do faktycznej prędkości światła. Wykorzystywane, gdy asymptotyczne Clock Up nie wystarcza bądź domyślnie w formie Solar Phoenix, Hypernova Phoenix lub jako Quantax.
  • Worldwide Reading: technika wykorzystująca budowę ciała Viega i jego zdolności dla umożliwienia wykonania skanu z natychmiastowym dostarczeniem informacji. Pomimo że nośnik stanowi energia i żaden z klasycznych ludzkich 9 zmysłów nie jest konieczny do wykonania Worldwide Reading, najczęściej wykorzystywanym medium są oczy, pozwalające w wygodny i przejrzysty sposób zilustrować mózgowi zdobyte dane. Technika jest podzielona na wyspecjalizowane odczyty, nazywane Światami, z których Viego może jednocześnie mieć aktywne dwa, po jednym w każdym oku.
    • 1. Gorący Świat (Atsukai): przed rozwinięciem znane jako Zetsugan, pozwala wykrywać energię cieplną, jej nagromadzenia, ruchy, również widzieć przez materiały przewodzące ciepło.
    • 2. Falowy Świat (Namikai): pozwala widzieć nagromadzenia ładunków elektrycznych, zmiany w polach elektrycznych i magnetycznych oraz całe spektrum elektromagnetyczne.
    • 3. Prosty Świat (Senkai): pozwala utworzyć mapę obszaru znajdującego się na prostej w kierunku, w którym Viego patrzy. Pole widzenia jest wąskim stożkiem, więc szerokość pola widzenia jest nieduża, ale zasięg może sięgać astronomicznych odległości. Ponieważ obiekty duże, ale znacznie oddalone mają niewielkie rozmiary kątowe, da się w ten sposób wykonać do pewnego stopnia skan planety czy gwiazdy.
    • 4. Zamknięty Świat (Hetsukai): pozwala przeskanować dogłębnie sferyczny obszar wokół Viega. Niemożliwe do aktywowania razem z Prostym Światem, z przyczyn oczywistych.
    • 5. Mały Świat (Shōkai): pozwala przeskanować obiekt bądź skończoną grupę obiektów, wraz z ich strukturą wewnętrzną.
    • 6. Liczbowy Świat (Kazukai): pozwala wnikać do cyfrowych baz danych.
    • 7. Wewnętrzny Świat (Uchikai): pozwala odczytywać myśli. "Włamanie" do umysłu wymaga sporej ilości energii, by umożliwić dostrojenie się do własnej częstotliwości fal mózgowych celu, dlatego jeśli jest wykonywane, najczęściej na kimś, kto się na to zgadza.
    • 8. Kierunkowy Świat (Hōkōkai): pozwala widzieć parametry wszystkich wielkości wektorowych w otoczeniu. Zalicza się do nich siła, prędkość, przyspieszenie, natężenia pól itp. Działa to obszarowo, jak Zamknięty Świat.
    • 9. Auralny Świat (Reikikai): pozwala wykrywać i identyfikować energie. Działa obszarowo, jak Zamknięty Świat. Identyfikacja zachodzi na podstawie baz danych, do których Viego ma dostęp. Istnieje również możliwość rozpoznania użytej techniki, a w przypadku teleportacji również namierzenia miejsca docelowego poprzez poszukiwanie identycznego odczytu energii.
  • Genriron: daje dostęp do całej energii wypromieniowywanej w danym momencie przez źródło energii, z którym Viego nawiązał Jinka Ittai. Najczęściej jest to słońce planety, na której się w owej chwili znajduje. Sygnał transportowany jest z prędkością światła, więc występuje opóźnienie w przygotowaniu połączenia (o ile nie użyje się jakiejś formy teleportacji). Maksymalnie Viego jest w stanie utrzymać w jednej chwili 10 nici energetycznych, tworzących się na końcach palców i rozciągających gdzieś w przestrzeń, symbolizujących każda jeden Genriron. Po kilku centymetrach od palców nić przestaje być widoczna i oddziaływać z materią, nie da się więc jej rozerwać. Wymuszenie przez Viega pęknięcia nici powoduje uwolnienie zgromadzonej energii. Tuż po użyciu Genrirona zapada ciemność, aż do momentu gdy nowe światło nadejdzie od słońca. Niewykorzystane Genrirony są składowane w zabezpieczonej części Latającego Miasta, Viego teoretycznie mógłby je stamtąd brać zamiast nawiązywać nowe. Jeden taki wystarcza do zasilania Latającego Miasta przez tysiąc lat, całej infrastruktury na Terrze na kilkaset.
    • Tengen Toppa Shūtaiyōsen: ostateczna możliwa technika, wykorzystująca Genriron (lub więcej) do uwolnienia masywnego uderzenia energii, spadającego z nieba. Niesamowitą zaletą techniki jest to, że nie wykorzystuje energii użytkownika, zostawia go jednak nieco zmęczonego, ponieważ musi on przez moment kontrolować całą tę energię. Jeśli promień nie zostanie skupiony tak, by w całości padał na pożądany cel, technika męczy jeszcze bardziej, ponieważ użytkownik sam utrzymuje Shūtaiyōsen przed zniszczeniem planety.
  • Quantum Firestorm: zdolność do wytworzenia w ciele warunków zmieniających użytkownika w makroskopowy obiekt kwantowy. Zużycie energii jest ograniczane przez odizolowanie od zewnętrznego środowiska (zbroją Tekkamana Quantaxa). Forma jest nieodróżnialna od Entei z wyglądu, ma jednak pewne specyficzne właściwości.
    • Delta Limit: wywodzące się z zasady nieoznaczoności, sprawia, że nie jest możliwe poznanie jednocześnie dokładnej wartości pędu i położenia bądź energii i czasu dla Viega. W praktyce, im dokładniej Viego poda jedną z wartości, tym szerszy zakres druga sparowana z nią może obejmować. Głównym wykorzystaniem jest działanie na pędzie i położeniu. Jeśli Viego precyzyjnie poda swoją prędkość, jego położenie staje się nieokreślone - znajduje się wszędzie i nigdzie. Jeśli jasno sprecyzuje swoje położenie, może przez krótki moment nawet przekroczyć prędkość światła.
    • Walljump: wywodzące się z tunelowania kwantowego. Sprawia, iż Viego jest w stanie "brać energię na kredyt", o ile równie szybko się jej pozbędzie. Ma również prawdopodobieństwo tego, że znajdzie się po drugiej stronie ograniczającej go bariery, jakąkolwiek by ona nie była.
    • Decausalis: wywodzące się ze splątania kwantowego. Viego może się z czymś splątać, co powoduje natychmiastową wymianę informacji i wpływ jednego na drugie z pominięciem wymaganego ciągu przyczynowo-skutkowego. Również może tym sposobem natychmiast przekazywać informacje do sojuszników.
    • Ban Area: wywodzące się z zakazu Pauliego. Umożliwia wytworzenie wokół Viega pewnej przestrzeni, wewnątrz której da się anulować jakąś zdolność kogokolwiek poza Viegiem, kto w tej przestrzeni się znajdzie, pod jednym warunkiem - że Viego dysponuje tą zdolnością/mocą. Tutaj swoje zastosowanie znajdują GaiaMemory.
    • Superstate: wywodzące się z superpozycji. Dopóki stan Viega nie zostanie zaobserwowany, znajduje się on w stanie będącym sumą wszystkich możliwości. Do pewnego stopnia jest to manipulacja prawdopodobieństwem, zużywa jednak dużo energii do utrzymania.
    • Ultraviolation: wywodzące się ze zjawiska zwanego "katastrofą w nadfiolecie". Viego może zanegować atak energetyczny poruszający się w jego kierunku, o ile on sam się do niego wystarczająco szybko zbliża.
    • JigenRide: Viego może przywoływać i aktywować efekty kart JigenRide bez potrzeby koszystania z Jigendrivera.
    • Q-Jump: działające w oparciu o Walljump i Superstate, stanowi rodzaj kwantowej teleportacji.
  • Esmudie: emulacja nienaturalnych dla Viega technik z wykorzystaniem własnej energii.
    • Kamehameha: fala energii, której siła jest zależna od czasu ładowania. Viego jest w stanie jej uzyć zarówno poprzez Esmudie, jak i zwój. U Viega może występować w czterech wersjach w zależności od nacechowania: ogniste Pyro Kamehameha, elektryczne Bolt Kamehameha, świetlne Photo Kamehameha lub nienacechowane Megido Kamehameha, jednak to ostatnie możliwe do wykonania tylko w Quantum Firestorm, gdzie dysponuje po prostu czystą energią.
    • Rasengan: wir energii/chakry utrzymywany pod postacią kuli. Zgromadzona w nim energia kinetyczna obrotu jest najczęściej rozpraszana podczas użycia kuli do ataku bezpośredniego - moment pędu przenosi się na cel, wprawiając go w niekontrolowany ruch wirowy oprócz właściwego zadawania obrażeń. Tak samo jak w przypadku Kamehameha, może występować w czterech wersjach, Pyro, Bolt, Photo i Megido.
      • Rasenkamehameha: tak samo jak Alister czy jeden z jego alter (Viego Yurianon), Viego potrafi połączyć oba ataki tworząc kulisty, wirujący pocisk większy od niego samego.
      • Spiral Rend: Viego potrafi skopiować Spiral Rend Alistera, przekształcając Rasengan w stożkowatą aurę wzmacniającą uderzenie.
    • Wiatr: Przez długi okres połączenia ślady zdolności Kaylin pozostały w nim, dając mu możliwość korzystania z prostych technik zarówno tnącego stylu Garu, jak i uderzeniowego Zan.
    • Magia: Viego studiuje magię i sposoby emulowania zaklęć. Obecnie zna dwa, znalezione w wieży magów na Zaphio.
      • Magia Czarna: zaklęcia ofensywne.
        • Otoro Mitic / Underworld Crash: czar tworzący portal, z którego wynurza się gigantyczna czarna pięść pokryta czerwonymi wzorami, uderzająca w cel. Użyta przez nowicjusza była w stanie zamienić duży dom w krater. Ponadto, pięść wysysa energię, może zatem anulować działanie magicznych barier. Nazwa Underworld Crash została nadana tymczasowo przez Viega, który wciąż próbuje odszyfrować język, w którym wymawiana jest inkantacja. Otoro Mitic, pomimo swojego wyglądu, zostało zakwalifikowane do magii czarnej zamiast czerwonej.

"Mova de hiberu no hikari nai. Mabra de ivenium namite kazuka mo. Ivako no taka, humini orake mi. Otoro Mitic!"

  • Magia Biała: zaklęcia leczące oraz wpływające na zdolności bojowe ("buffy" i "debuffy")
  • Magia Czerwona: zaklęcia przyzwań.
    • Legen Gamini / Shining Presence: czar wywołujący zaciemnienie nieba, rozjaśnienie ziemi i przyzwanie wielkiej, białej postaci z aureolą.  Niewiele jest wiadome o tej istocie więcej niż wygląd jej samej sylwetki, przy jedynym użyciu zaklęcia zostało ono przerwane. Prawdopodobnie jest to czar albo zużywający energię życiową, albo bardzo złożony i wysokopoziomowy, gdyż wywołał krwotok u Energona, jakim jest Insyendar.

"Za ixi, nova ge deru. Za ixi, maximo geburu isi. Za neberu ivako no taka, humini orake mi... Legen Gamini!"